משלחת מ"ישיבה יוניברסיטי" במשמעו"ת

משלחת של בוגרי “ישיבה יוניברסיטי” מניו יורק (ארה”ב) הגיעה לביקור במרכז משמעו”ת והשתתפה ביום עיון בו הכירו את מרכז משמעו”ת ופועלו, את הצוות והעשייה היומיומית, שמעו את הרצאתה של ד”ר לאה גנור מנהלת המרכז ופגשו את שורדת השואה מצרפת שלומית בן ארי.

1.7.2024 | סיוון תשפ”ד

את השעה הראשונה לביקור המשלחת במרכז משמעו”ת, פתחה ד”ר לאה גנור מנהלת המרכז והכירה את פועלו של המרכז, את תהליך הקמתו והתגבשותו, את העשייה היומיומית בזירות השונות ועם דגש על הדרכים שבהן מפתח צוות המרכז תוכניות חינוכיות המבוססות על עדויות ניצולי שואה. דגש מיוחד הושם על הפעילות החינוכית בהוראת השואה במרכז לאחר ה-7 באוקטובר.
בשעה השניה צפו חברי המשלחת בהצגת המונודרמה של השחקן גיל דנינו, “חיים ללא זיכרון”, המבוססת על סיפור חייו של שורד השואה מישקה זילבשטיין.
בהמשך הציג המורה גיא הלנברנד את הדרך המיוחדת בה משתמש צוות המרכז כדי ללמד את סיפורו של מישקה ואת תרגום החומר העיוני לפעילות מעניינת ומסקרנת עבור הדור הצעיר ונוער. לקראת סיום הציגה ד”ר גנור את מחקר הפוסט-דוקטורט שלה על סיפורי חייהם של טייסים ישראלים שורדי שואה ששירתו בחיל האוויר הישראלי.
בסוף יום העיון פגשו התלמידים את שלומית בן-ארי, שורדת שואה מצרפת, ששרדה על ידי חסידי אומות העולם.
מרכז משמעו”ת מודה לכל השותפים ב”ישיבה יוניברסיטי” על שיתוף פעולה, הביקור בישראל בתקופה קשה והבחירה להגיע דווקא למרכז משמעו”ת.
הגדרות כלליות כניסה למערכת

יצירת קשר

נשמח לשמוע מכם