נוער למען זיכרון השואה

מקום המדינה ואילך חלו שינויים ביחסה של החברה הישראלית המתהווה כלפי זיכרון השואה והגבורה – החל משנים סוערות במרחב הציבורי של חוקים ומשפטים שהשפיעו ועיצבו את האופן בו נזכור וננציח את השואה; דרך כתיבת ופרסום יומנים ועדויות של נספים וניצולים והזמנת ניצולי שואה לספר את סיפורם האישי בפני הדור הצעיר; ועד לבני הדור השני והשלישי שזיכרון השואה הפך להיות חלק בלתי נפרד ממהותם והם פועלים להנצחת השואה בתחומי עשייה מגוונים. השינוי ביחס של החברה הישראלית לזיכרון השואה השפיע רבות גם על האופן בו נתפסים ניצולי/ות השואה בחברה הישראלית.

מרכז משמעו”ת, בשיתוף מנהל חברה ונוער, מקיים מעל עשור תוכנית חינוכית ייחודית ללימודי השואה בדרכים מגוונות – “נוער למען זיכרון השואה“.

התוכנית כוללת מפגשים בין שורדי/ות שואה לתלמידים/ות. במפגשים אלו התלמידים/ות נחשפים/ות לסיפורם/ן האישי וחוגגים/ות עימם/ן את חגי ישראל. 

בין מטרות התוכנית לחשוף את הנוער לשינויים שחלו ביחסה של החברה הישראלית לזיכרון השואה ולשורדים, הכרת מגוון הגורמים שהשפיעו על זיכרון השואה בחברה הישראלית, הכרת דמויות משמעותיות שהשפיעו על זיכרון השואה ודיון בשאלה כיצד יזכרו את השואה והגבורה בעתיד?

במסגרת התוכנית התלמידים/ות משתתפים/ות בסדנאות שמקנות להם/ן כלים להובלת נושא השואה בבית ספרם/ן ובקהילה ומעודדת אותם/ן ליזום פעילויות חקר על העולם היהודי שחרב בשואה.

נוער שנת תשפ"ד (2023-24)

מפגש סיכום תכנית
מפגש הסיום של תכנית “נוער למען זיכרון השואה” לשנת 2024 במרכז משמעו”ת, בשיתוף חטיבות הביניים מכל אזור הקריות, מנהל חברה ונוער ובמעמד שורדי/ות שואה. 

3/6/2024 | תשפ”ד

מסיבת פורים עם שורדי/ות שואה

מסיבת פורים מרגשת במיוחד התקיימה במרכז משמעו”ת בהשתתפות שורדי/ות שואה, תלמידים/ות  מתנדבים מחטיבות הביניים בקריות ונציגי משרד החינוך ומנהל חברה ונוער.

17.3.2024 | אדר תשפ”ד

מסיבת חנוכה עם שורדי/ות שואה

בעיצומה של מלחמת “חרבות ברזל” התאספו במרכז משמעו”ת חניכי/ות תכנית “נוער למען זכרון השואה” יחד עם שורדי/ות שואה למסיבת חנוכה.

5.12.2023 | כסלו תשפ”ד

נוער שנת תשפ"ג (2022-23)

נוער למען זכרון השואה נפגש עם קורצ’אק וסטפה
מפגש ייחוד עם קורצ’אק וסטפה ובנו של יצחק בלפר, מחניכי בית היתומים.

28/12/2022 | תשפ”ג

מפגש סיכום תכנית לשנת תשפ”ג 2023
מפגש הסיום של תכנית “נוער למען זיכרון השואה” לשנת 2023 במרכז משמעו”ת, בשיתוף חטיבות הביניים מכל אזור הקריות, מנהל חברה ונוער ובמעמד שורדי/ות שואה. 

22/05/02023 | תשפ”ג

נוער שנת תשפ"ב (2021-22)

יום השואה הבינלאומי 2022
מפגש ופעילות ליום השואה הבינלאומי עם חניכי/ות התכנית “נוער למען זיכרון השואה” 
יום ההוקרה ללחימה וגבורה יהודית בשואה
לציון יום ההוקרה ללחימה וגבורה יהודית בשואה פגשו התלמידים/ות את סיפורם של שני טייסים בחיל האוויר הישראלי ששרדו את השואה. 
עזרא דגן מתארח במרכז משמעו”ת
מפגש עם השחקן עזרא דגן שהתקיים בשיתוף המכון הישראלי החינוכי ע”ש קורצ’אק והמכון הפולני. המפגש התקיים במסגרת תכנית “נוער למען זיכרון השואה”.
אירוע סיכום תכנית לשנת תשפ”ב
אירוע לסיכום התכנית “נוער למען זיכרון השואה” וחלוקת תעודות הערכה.
הגדרות כלליות כניסה למערכת

יצירת קשר

נשמח לשמוע מכם