ביקור מנהלת מרכז משמעו"ת בפולין

בסוף חודש אפריל יצאה מנהלת מרכז משמעו”ת לביקור השותפים והחברים של מרכז משמעו”ת בפולין וחיזוק קשרי הידידות על רקע מלחמת “חרבות ברזל” והתגברות ההפגנות האנטי ישראליות, והשתתפה בעצרת תמיכה במדינת ישראל בוורשה.

25 – 30 לאפריל 2024

בימים מתוחים של מלחמה בישראל, ועל רקע התגברות קולות אנטי ישראליים ואנטישמיים באירופה ובעולם, יצאה ד”ר לאה גנור, מנהלת מרכז משמעו”ת בקריית מוצקין, לביקור בפולין שמטרתו חיזוק קשרי הידידות ושיתופי הפעולה עם החברים והשותפים של מרכז משמעו”ת בפולין.
במהלך הביקור ביקרה גנור פלונסק, עיר הולדתו של דוד בן גוריון ועיר תאומה של קריית מוצקין שעמה יש למרכז משמעו”ת קשרי חינוך וידידות הדוקים. במהלך הביקור נפגשה גנור עם ראש העיר, שהוא ידיד אמת של ישראל ועמו סיירה במוזיאון החדש שהוקם בעיר לזכר יהודי פלונסק ולזכרו של דוד בן גוריון וקיבלה הסברים על המקום והקמתו ורקע היסטורי.
נקודת ציון נוספת בביקורה של גנור היה במוזיאון לתולדות יהודי פולין, וסיור באזור שהיה הגטו הקטן בוורשה ובתערוכה החיצונית של מוזיאון גטו ורשה ליד כנסיית המומרים בהדרכת קרול מדאי מנהל הסניף של המוזיאון ההיסטורי של פולין שנמצא בתהליכי הקמה במבנה שנמצא ליד כנסיית המומרים. קרול הציג הדמיה של התערוכות העתידיות של המוזיאון. הצוות שיתף בעובדה שאלכס דנציג, שחטוף בעזה, תרם רבות מהידע הרב שלו בתכנון התערוכות שיוצגו במוזיאון. גנור וצוות המוזיאון הביעו את תקוותם שאלכס ישוב במהרה וימשיך לתרום מהידע שלו.
בין הביקורים השתתפה גנור בעצרת תמיכה גדולה במדינת ישראל בוורשה בנוכחות שגריר ישראל בפולין יעקב לבנה ו״פולנים אוהבי ישראל״ מכל רחבי פולין. המפגינים והמשתתפים הרבים שרו ״עם ישראל חי״, קראו לשחרור המיידי של החטופים/ות, וצעדו ברחובות ורשה עם עוד מאות פולנים אוהבי ישראל במסלול הגבורה וסיימו בטקס מרגש לרגלי אנדרטת רפפורט, שכלל שירים בעברית ונאום מרגש שנשאה גנור בפולנית ושירה מרגשת של התקווה.
הגדרות כלליות כניסה למערכת

יצירת קשר

נשמח לשמוע מכם