טקס הוקרה לחסידת אומות עולם ולנטינה איבנובסקה ז"ל

ערב מרגש במיוחד התקיים ביום שלישי, 21.06.22, במרכז משמעו”ת, טקס הוקרה לחסידת אומות עולם ולנטינה איבנובסקה שהצילה את אילנה הראל יקירת העיר בתקופת השואה. 
21.06.2022 | תשפ”ב
ערב מרגש במיוחד התקיים ביום שלישי, 21.06.22, במרכז משמעו”ת, טקס הוקרה לחסידת אומות עולם ולנטינה איבנובסקה שהצילה את אילנה הראל יקירת העיר בתקופת השואה. 
אילנה ששרדה לבדה את השואה בפולין ניצלה הודות לולנטינה הנוצריה שדאגה להסתיר את אילנה ולדאוג לכל מחסורה. בערוב ימיה הזמינה אילנה את ולנטינה המצילה שלה להתגורר עימה ועם משפחתה בקריית מוצקין כבת משפחה. ולנטינה התגוררה בביתה של אילנה 5 שנים ובמותה נקברה בבית הקברות הנוצרי בעכו.
בשנה האחרונה בעקבות המיזם “חסד  אחרון” של יד ושם התבשרה משפחת הראל שולנטינה הוכרה כחסידת אומות עולם לפני שנים רבות אך המשפחה לא עודכנה לפיכך פנתה המשפחה לד”ר  לאה גנור, מנהלת מרכז משמעו”ת, לקיים טקס הוקרה.
בטקס מרגש במיוחד שאורגן ביחד עם משפחת הראל במעמד ראש העיר חיים צורי, מ”מ וסגנו עדי שטרנברג, היועץ הכלכלי מדיני בשגרירות פולין בישראל, מר ירוסלב צוויק קרפוביץ, יעל רוסק , העיתונאית  קרולינה אדרת, חיילים וחיילות מפיקוד העורף ומבסיס חיפה חיל הים, שורדי/ות שואה, מורים/ות משתלמים וידידי מרכז משמעו”ת הוצג סיפור ההצלה על ידי בני המשפחה באופן מרגש.
בני המשפחה העניקו עותק של התעודה למרכז משמעו”ת. 
בטקס השחקן גיל דנינו ריגש את הנוכחים בקטע מההצגה מסע אל עבר הצלוב סיפורו האישי של זק קאנו שניצל בבלגיה, רמי קוגן הנעימה את אזני הנוכחים בשירתה היפה, בנה של אילנה הראל יניב ונכדה עידו שני הציגו את סיפור הצלתה של אילנה, ונציגת פרוייקט “חסד אחרון”, יד ושם אסנת לוירר אור הציגה את המיזם והאופן שבו התגלה הסיפור של ולנטינה איבנובסקה  ואילנה  הראל. 
אף עין לא נותרה יבשה בטקס.

מבחר תמונות מאירוע ההוקרה לחסידת אומות העולם

הגדרות כלליות כניסה למערכת

יצירת קשר

נשמח לשמוע מכם