כנס וירטואלי לציון יום השואה הבינלאומי 2024

מפגש זום בינלאומי עם ראשי ערים תאומות וידידי/ות קריית מוצקין ומרכז משמעו”ת במסגרת קשרי חוץ של קריית מוצקין לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ובמאבק האנטישמיות בסימן קריאה לשחרור 136 חטופים/ות שנמצאים בתנאים תת אנושיים העזה מוחזקים על ידי מחבלי החמאס.

24.01.2024 | שבט תשפ”ד

ביום רביעי (24.1) התקיים מפגש זום בינלאומי עם ראשי ערים תאומות וידידי/ות קריית מוצקין ומרכז משמעו”ת במסגרת קשרי חוץ של קריית מוצקין בהובלתה של פרח קיסר, לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ובמאבק האנטישמיות בסימן קריאה לשחרור 136 חטופים/ות שנמצאים בתנאים תת אנושיים העזה מוחזקים על ידי מחבלי החמאס.
במפגש, שהתקיים בהנחייתה של ד”ר לאה גנור מנהלת מרכז משמעו”ת, השתתפו נציגי וראשי ערים ומחוזות מגרמניה,פולין והונגריה. הכנס נפתח בדבריה של גנור במסר החשוב: “לא לשכוח את שארע בשואה לעם היהודי ולהיאבק באנטישמיות בכל מקום, זו המהות של קיומנו ולהיות אנושי משמע להיאבק להחזרת החטופים, יום הזיכרון הבינלאומי לשואה מזכיר שרק לפני 79 שנים שוחרר מחנה אושוויץ, מאוחר מדי. כעת יש לפעול מיד כדי שלא יהיה מאוחר מדי”.
במפגש נשא דברים גד פינאלי, תושב העיר שנולד בצרפת שרד את השואה כילד תחת זהות שאולה כנוצרי עם אחיו, הוריו נרצחו באושוויץ ולאחר המלחמה דודתו נאבקה להחזירו ואת אחיו לחיק היהדות. פרשת האחים פינאלי גרמה לסערה גדולה בעשור הראשון למדינה. גד שיתף את הנוכחים בסיפורו וביקש “לא לשכוח את השואה ואת האנושיות יש לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים הביתה”.
ממלא מקום ראש העיר עדי שטרנברג ברך את הנוכחים והודה על הסולידריות בעת הזו הקשה. יו”ר מועצת התלמידים אורט מוצקין יאיר רויטמן הציג את המסר של הנוער בימים אלה.
ראשי הערים המחוזות וידידי משמעו”ת פולין, גרמניה ,הונגריה הציגו את פועלם ועשייתם בעירם בהנצחת השואה, ההיסטוריה היהודית ותקוותם לשחרורם של החטופים. הנציג הפולני סיפר על פועלו של אלכס דנציג היסטוריון מניר עוז שנחטף לעזה בקרב בני נוער פולנים ואת תקוותם לשחרורו. אף עין לא נותרה יבשה למפגש מרגש זה.
הגדרות כלליות כניסה למערכת

יצירת קשר

נשמח לשמוע מכם