מפגש סיכום תכנית לשנת תשפ"ג 2023

ביום שני (22/5) התכנסו מעל 140 תלמידים ותלמידות מחטיבות הביניים מכל רחבי הקריות (אפק ודפנה ביאליק, יונתן ורבין מוצקין ,רבין ורודמן ק. ים, רוגוזין א-ב ק. אתא) למפגש סיום מרגש במעמד שורדי/ות שואה ויחד עם רכזי התכנית מבתי הספר, צוות מרכז משמעו”ת ומנהל חברה ונוער מחוז חיפה (בהנהלת עינב יניב-שורץ, רכזת התוכנית במשמעו”ת ענבל רז, רכזת התוכנית במשרד החינוך בטי דנון). 
22/05/02023 | תשפ”ג

התכנית נוער למען זיכרון השואה מפגישה את התלמידים/ות עם סיפוריהם/ן של שורדי/ות שואה ובתכנים מגוונים העוסקים בזיכרון השואה בחברה הישראלית. לאורך השנה התקיימה סדרת מפגשים בהם נחשפו התלמידים/ות למגוון נושאים וקיבלו כלים מעשיים לפעילות למען הנצחת זיכרון השואה. 

רכזת התכנית במרכז משמעו”ת ענבל רז, ומנהלת המרכז דר’ לאה גנור, סיכמו את התכנית לתלמידים/ות עם המסר המרכזי שהועבר לאורך כל השנה “שימור זיכרון השואה דורש מעשים ואקטיביות, ללא פעולה גם זיכרון השואה נידון להיעלם, ועל הדור הצעיר מוטלת האחריות להמשכיותו של הזיכרון“.

בטי דנון נשאה דברים בשם משרד החינוך מינהל חברה ונוער, רכזי/ות בתיה”ס הביאו את משובי הנוער לתוכנית. גם תלמידי/ות כתות ט שהתנדבו בתוכנית הביאו רשמיהם מהמפגשים שהתקיימו במהלך השנה, וסיפרו על החותם המשמעותי שהותירו המפגשים עליהם/ן.

תודה לשחקן גיל דנינו שריגש את כולם/ן בקטעי משחק המבוססים על סיפורו של שורד השואה ז’ק קנו ז”ל, אשר ניצל בהיותו ילד בבלגיה. באולם נכחו אשתו גאולה ואחותו בטי.

בסיום המפגש הוענקו תעודות הוקרה לתלמידים אשר נמסרו לרכזות התכנית בבתי הספר.
תודה גדולה לכל השותפות והשותפים שהשתתפו בתכנית, לרכזים/ות ובעיקר לתלמידים/ות שהגיעו עם רצון להקשיב, ללמוד ולהעביר הלאה את הזיכרון לדור הבא.

הגדרות כלליות כניסה למערכת

יצירת קשר

נשמח לשמוע מכם