מפגש עם אולפן עציון בצל מלחמת "חרבות ברזל"

לקראת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה (27.1) ובצל מלחמת “חרבות ברזל”, התקיימו במרכז משמעו”ת ימי עיון למעל מאה סטודנטים/יות אקדמאים שלומדים באולפן עציון בחיפה. העולים החדשים פגשו שורדי/ות שואה ועברו מפגשי שיח בנושא זיכרון השואה בחברה הישראלית.

21 – 23 בינואר 2024 | שבט תשפ”ד

בצל האירועים המורכבים שעוברת החברה הישראלית, הגיעו למרכז משמעו”ת תלמידי/ות אולפן עציון מחיפה (בניהולה של אפרת פיקרביץ) למפגשי שיח משמעותיים בנושא זיכרון השואה. למרכז הגיעו מעל מאה עולים/ות חדשים/ות דוברי רוסית, צרפתית, ספרדית ואנגלית. 
המפגשים נפתחו בהרצאתה של מנהלת המרכז, ד”ר לאה גנור, שעסקה בזיכרון השואה לאחר טבח 7 באוקטובר. השחקן המתנדב במרכז, גיל דנינו, הציג קטעים מרגשים מהצגת היחיד על מישקה זילברשטיין ז”ל ששרד ביערות עם זאבים בתקופת השואה. 
בהמשך המפגשים, צוות המרכז הנחה סדנאות שעסקו בהצלה בשואה ובהתמקדות על סיפורם של חסידי אומות העולם. שיא המפגשים היה במפגש עם שורדי/ות שואה שהביאו עדות אישית. גיתה קויפמן ששרדה את תופת השואה כילדה רגשה את הסטודנטים/יות בשפה הרוסית בסיפורה האישי המרגש. גד פינאלי ששרד את השואה בצרפת ריגש את העולים מצרפת בסיפורו האישי בשואה ואחריה.
הגדרות כלליות כניסה למערכת

יצירת קשר

נשמח לשמוע מכם