נוער למען זיכרון השואה פוגש את קורצ'אק וסטפה

מפגש ייחודי עם המחנך יאנוש קורצ’אק והמחנכת סטפה ויליצ’ינסקה, דרך סיפורו של יצחק בלפר ז”ל, מחניכי בית היתומים מפיו של בנו, חיים בלפר. מתנדבי ‘נוער למען זיכרון השואה’ נפגשו לשיח ופעילות סביב דמותם של המחנכים האגדיים.

28 בנובמבר 2022 | תשפ”ג

במפגש מיוחד של תכנית נוער למען זכרון השואה שהתקיים ביום שני (28/11) בספריה העירונית של קריית מוצקין, נפגשו חניכי/ות התכנית עם דמותם של יאנוש קורצ’אק וסטפה ויליצ’ינסקה דרך פעילות עם צוות מרכז משמעו”ת.
החניכים/ות נחשפו במפגש זה לדמותם של 2 המחנכים הדגולים שפעלו עוד טרם השואה והמשיכו במסירות חינוכית גם בימי מלחמת העולם השנייה. דרך סדנה ושיח קבוצתי, הכירו החניכים/ות את סיפור חייהם ופועלם של יאנוש קורצ’אק וסטפה ויליצ’ינסקה ואת דרכם החינוכית הייחודית. לאחר מכן הכירו את דמותם של המחנך והמחנכת דרך סיפורו של יצחק בלפר ז”ל, מחניכי בית היתומים של קורצ’אק וסטפה, באמצעות הרצאתו של בנו חיים בלפר.
תכנית “נוער למען זכרון השואה” מתקיימת מעל לעשור בהובלת מרכז משמעו”ת בשיתוף מינהל חברה ונוער, כשהמטרה היא ליצור דרכי לימוד מגוונים בהוראת השואה התלמידים/ות משתתפים/ות בסדנאות שמקנות להם/ן כלים להובלת נושא השואה בבית ספרם/ן ובקהילה ומעודדת אותם/ן ליזום פעילויות חקר על העולם היהודי שחרב בשואה.
הגדרות כלליות כניסה למערכת

יצירת קשר

נשמח לשמוע מכם