משלחות מהארץ ומחו"ל

פגישת היכרות של ראשי הערים התאומות של קריית מוצקין התקיימה יחד עם ראש עיריית קריית מוצקין, מר ציקי אבישר, מנהלת מרכז משמעו”ת ומובילת המפגש, ד”ר לאה גנור, ואחראית משלחות, הגב’ פרח קיסר.

8.5.2024 | תשפ”ד 

בסוף חודש אפריל יצאה מנהלת מרכז משמעו”ת לביקור השותפים והחברים של מרכז משמעו”ת בפולין וחיזוק קשרי הידידות על רקע מלחמת “חרבות ברזל” והתגברות ההפגנות האנטי ישראליות, והשתתפה בעצרת תמיכה במדינת ישראל בוורשה.

25 – 30 לאפריל 2024

הנרקיס הצהוב הפך לסמל מרד גטו ורשה (19 באפריל 1943). ביוזמה חינוכית-חברתית של מוזיאון פולין, שנולדה לפני עשור, עונדים ברחבי ורשה והעולם ביום השנה לפרוץ המרד, נרקיס נייר צהוב על דש הבגד. השנה לוקח חלק במיזם הזיכרון גם צוות מרכז משמעו”ת.

19.4.2024 | ניסן תשפ”ד

בימים מורכבים אלה יצאה מנהלת מרכז משמעו”ת, ד”ר לאה גנור, לסדרת פגישות בפולין במסגרתן תכנון יוזמות ופעילות משותפת להמשך עבודה חינוכית וערכית של מרכז משמעו”ת ברחבי פולין, הסברים על ישראל והעלאת מודעות לשחרור החטופים, והשתתפות בטקס לפתיחה מחודשת של בית הכנסת המשופץ בחנצ’יני.

11.3.2024 | אדר תשפ”ד

מרכז משמעו”ת יצא לפולין במשלחת לסמינר לימודי בהזמנת משרד החוץ הפולני בשיתוף המכון הפולני בתל אביב בהנהלת מגדלנה קושטל. במסגרת הסמינר התקיימו פגישות עם בעלי תפקידים בתחומי תרבות חינוך וספורט. המשלחת ביקרה בעיירה חציצ’ני ונפגשה עם ראש העיר וקיבלה סקירה על העשייה להנצחת המורשת של יהדות חנציצ’ני.

8.9.2023 | תשפ”ג

במסגרת הסיור המקצועי שערך מרכז משמעו”ת בפולין, התקיים ביקור בעיר חמיילניק, עיר הולדתו של שורד השואה מרדכי גולדשטיין ז”ל שהתגורר בקריית מוצקין והיה פעיל במרכז משמעו”ת. במהלך הביקור נחתם הסכם לשיתוף פעולה חינוכי בין מרכז החינוך של חמיילניק ומרכז משמעו”ת לזכרו של מרדכי גולדשטיין. הסכם זה מהווה גשר בין חמיאלניק לישראל. בארוע השתתפה גם סגנית שגריר ישראל בפולין גב’ שני תאייר.

7.9.2023 | תשפ”ג

מרכז משמעו”ת יצא לפולין במשלחת לסמינר לימודי בהזמנת משרד החוץ הפולני בשיתוף המכון הפולני בתל אביב בהנהלת מגדלנה קושטל. במסגרת הסמינר התקיימו פגישות עם בעלי תפקידים בתחומי תרבות חינוך וספורט וקודם מיזם לשיתוף פעולה בין מרכז משמעו”ת ומרכז החינוך בעיר חמיילניק לזכרו של ניצול השואה מרדכי גולדשטיין ז”ל יליד חמיילניק שהתגורר בקריית מוצקין והיה פעיל במרכז משמעו”ת. בראש המשלחות עמדו מנהלת המכון הפולני בתל אביב ומנהלת מרכז משמעו”ת, ד”ר לאה גנור.

ספטמבר 2023 | תשפ”ג

ביקורה של משלחת מיוחדת מגרמניה, של מורים/ות ואנשי הייטק. חברי המשלחת עברו יום עיון שהציג את עבודת המרכז, שוחחו עם מנהלת המרכז ד”ר לאה גנור ופגשו את שורד השואה סעדיה בהט. זהו ביקור שהוא חלק מרצף של ביקורי משלחות מגרמניה שהגיעו למרכז משמעו”ת לאורך השנים.

31.7.2023 | תשפ”ג

על רקע התגברות קולות הימין בגרמניה, הוזמנה ד”ר לאה גנור מנהלת מרכז משמעו”ת, לפרלמנט הגרמני שחגג 75 שנים להקמת למדינת ישראל. וכן השתתפה בכנס באוניברסיטת מרבורג שבגרמניה, שעסק בהוראת השואה בתקופה של זיכרון רב לאומי, כמרצה היחידה מישראל שנבחרה להביא את הקול הישראל-יהודי בהוראת השואה בפני סטודנטים לתואר שני ושלישי ומחנכים ומחנכות 
17.7.2023 | תשפ”ג
לקראת נסיעתה של משלחת הקונסרברטריון של קריית מוצקין לסלוניקי שביוון במסגרת השתתפותה בפסטיבל המוזיקה, התארחה המשלחת במרכז משמעו”ת ליום עיון שעסק במורשת יהדות יוון וכן בשואה של יהודי יוון במלחמת העולם השנייה.
25.6.2023 | תשפ”ג
לקראת נסיעתה של משלחת הנוער של נבחרת הכדורסל של קריית מוצקין לגרמניה, התארחה המשלחת במרכז משמעו”ת ליום עיון שעסק במורשת יהדות גרמניה וכן בשואה של יהודי גרמניה במלחמת העולם השנייה.
21.6.2023 | תשפ”ג
במסגרת המיזם הייחודי לציון 80 שנה למרד גטו ורשה בשיתוף מוזיאון גטו ורשה באירועים שהתקיימו בפולין בחודש אפריל 2023, הוזמן צוות מרכז משמעו”ת ביחד עם מתנדבי המרכז לסיור בבית הנשיא בירושלים.
20 ביוני 2023
ביום רביעי (3.5) התארחה במרכז משמעו”ת, משלחת סטודנטים בראשות פרופ’ היינץ גרינג, מאוניברסיטת הוף, הנמצאת בקשרי ידידות עם קריית מוצקין. הסטודנטים ביקרו במרכז משמעו”ת, עברו סדנא שעסקה בדתמית מדינת ישראל ופגשו את שורדת השואה מרים הראל.

18-23 באפריל 2023

צוות מרכז משמעו”ת יצא במשלחת מיוחדת בראשותו של דר’ לאה גנור יחד עם משלחת של עיריית מוצקין בראשות חיים צורי, והלהקה הייצוגית של ילדי העיר, למספר מוקדים בפולין, ביניהם לודז’, פלונסק ווישקוב, כאשר אירוע השיא הוא האירוע המרכזי באנדרטת רפפורט שבוורשה לציון 80 שנה לתחילתו של מרד גטו ורשה, שם גם הופיע להקת הנוער ממוצקין יחד עם מקהלת הילדים הפולנית.

18-23 באפריל 2023

ביום ראשון, 2.4.2023, התארח במרכז משמעו”ת דר’ קשישטוף צ’ובציק (Krzysztof Czubaszek), מנהל מרכז התרבות האלטרנטיבי בוורשה וחבר פורום פולין, המכון לחקר השואה ע”ש פינקלר שבאוניברסיטת בר אילן בתיאום לקראת טקס משותף שיתקיים ב-19 באפריל לציון 80 שנה למרד גטו ורשה.

אפריל 2023

בשבוע ה-5.3 – 9.3 התארחה במוצקין משלחת של מקהלת הילדים מלודז’ לשבוע של מפגש וחיבור עם הנוער הישראלי מלהקת “כובע טמבל” בקריית מוצקין בשבוע שכלל שיח סביב זכרון השואה ויהדות לודז’, מפגש עם שורדי השואה מלודז’, מרים הראל בת ה-98, ואפרים פרידליך וסיור ברחבי ישראל מהצפון ועד המרכז. השיא התקיים ביום רביעי בהופעה משותפת של מקהלת הילדים מלודז’ עם להקת “כובע טמבל”, הלהקה הייצוגית של קריית מוצקין ורשת המתנ”סים.

מרץ 2023

בדצמבר 2023 ביקרו משלחת ראשי ערים מפולין, ראש עיריית ולודאבה וראש עיריית פלונסק שהוזמנו על ידי ראש העיר חיים צורי לתערוכת מוניאקספו ולקריית מוצקין סיימו את ביקורם בארץ וחזרו לפולין עם רשמים עזים. את ביקור המשלחת בארץ ארגנה וליוותה ד”ר לאה גנור, מנהלת מרכז משמעו”ת יחד עם פרח קיסר, הממונה על קשרי חוץ בעיריית מוצקין. בין היתר נחתם הסכם הצהרת כוונות לקראת שותפות של ערים תאומות עם העיר פלונסק.
ביום ד’ 26/10, התארחה בקריית מוצקין ובמרכז משמעו”ת משלחת מהעיר התאומה של קרית מוצקין, באד זאדברג מגרמניה. המשלחת התקבלה בעיריית מוצקין, ובמרכז משמעו”ת וקיימה מפגש מרגש עם תלמידי בית ספר יסודי שלמד במרכז במסגרת יום עיון “ילד יהודי בשואה”.
ביום ד’ 26/10 התארח במרכז משמעו”ת גיבור הסרט “בקצה האור”, הספורטאי האולימפי הפולני דריוש פופילה (Dariusz Popiela) וכן נציגת שגרירות פולין בישראל וראש המחלקה לדיפלומטיה ותקשורת גב’ מגדה (Magdalena Ku), ממלא מקום ראש העיר וסגנו עדי שטרנברג והעיתונאית קרולינה אדרת נציגת הקרן שהפיקה את הסרט.
ביום ראשון (1.9.22) משלחת צעירים בגילאי 21-35 מרחבי גרמניה במסגרת שיתוף פעולה של מרכז משמעו”ת עם הארגון ‘נוצרים למען ישראל’. במהלך הביקור הכירה המשלחת את פעילות מרכז משמעו”ת ושמעה את עדותה של שורדת השואה מרים הראל.
ביום שלישי (25.6.22) התארחו שני פרופסורים מאוניברסיטת הוף שבגרמניה, העיר התאומה של קריית מוצקין, במרכז משמעו”ת. במהלך הביקור סיירו האורחים במרכז והתארחו בעירייה. בנוסף נפגשו עם נשיא מכללת בראודה, רקטור המכללה וממונה על קשרי החוץ במכללה לחשיבה על בניית חילופי משלחות ושיתופי פעולה.
ביום חמישי (16.12) התארחו במרכז משמעו”ת סטודנטיות לחינוך בלתי פורמלי מהמכללה האקדמית לחינוך “שאנן”. מנהלת המרכז, ד”ר לאה גנור, ערכה למשלחת הסטודנטיות סיור במקום והציגה בפניהן את הפעילות החינוכית של המרכז, את הקשר עם שורדי/ות שואה ושיתופי הפעולה עם מוסדות וארגונים בעיר, בארץ וברחבי העולם.
הגדרות כלליות כניסה למערכת

יצירת קשר

נשמח לשמוע מכם